Friday, March 31, 2017

Mỗi ngày 1 câu chuyện cười Tiếng Anh p5

Mr John worked in a shop which sold, cleaned and repaired hearing-aids. One day an old man entered and put one down in front of him without saying a word.

"What's the matter with it"?,Mr John said.

The man did not answer. Of course Mr John thought that the man must be deaf and that his hearing-aid must be faulty, so he said again, more loudly :" What's wrong with your hearing-aid, sir?". Again the man said nothing, so Mr John shouted his question again as loudly as he could.

The man then took a pen and a piece of paper and wrote: " It isn't necessary to shout when you're speaking to me. My ears are as good as yours. This hearing-aid is my wife's, not mine. I've just a throat operation, and my problem is not that I can't hear, but that I can't speak".

Ông John làm việc ở của hàng chuyên bán, lau chùi và sửa chữa những thiết bị trợ thính. Một hôm có một ông già đi vào cửa hàng và đặt một cái máy nghe xuống trước mặt ông và không nói một lời nào.

"Thưa ông có chuyện gì thế?", Ông John nói.

Người đàn ông không trả lời gì cả. Tất nhiên ông John cho rằng người đó bị điếc và cái máy nghe bị hỏng, nên ông hỏi lại, giọng to hơn :"Thưa ông cái mái nghe của ông bị hỏng ra sao ạ?". 
Ông già cũng chẳng nói gì và ông John lại hỏi lại và lần này ông hét thật to.

Lúc đó ông già mới cầm bút viết lên tờ giấy:" Ông không cần phải hét lên như thế khi nói chuyện với tôi. Tai tôi cũng thính như tai ông vậy. Cái máy nghe này là của vợ tôi chứ không phải của tôi. Tôi vừa mới mổ cổ họng, nên vấn đề của tôi không phải là không nghe được, mà là không nói được".



No comments:

Post a Comment