Monday, April 24, 2017

Mỗi ngày 1 câu chuyện cười Tiếng Anh p12

Mark went to the barbers' shop and had his hair cut, but when he came out, he was not happy with the result, and when his friend saw him, he laughed and said: "What's happened to your hair, Mark?.

Mark said: " I tried to a new barber's shop today, because I wasn't at all satisfied with my old one, but this one seem even worse".

His friend agreed: " Yes, I think you're right, Mark. Now I'll tell the barbers' hair, and then go to the one whose own hair been cut the worst".

"The one whose hair's been cut the worst ?",  Mark repeated, "But that would be foolish".

"Oh no, it wouldn't. Who do you think cut that man's hair? he couldn't cut it himself, could he? Another of the barbers cut it - and he must have been a worse barber than the one whose hair he cut",  his friend answered.

Mark đến 1 cửa hàng cắt tóc. Khi ra khỏi cửa hàng anh không hài lòng lắm, khi bạn của Mark nhìn thấy, anh ta cười và nói : "  Tóc của anh làm sao thế kia, Mark?".

Mark nói : " Hôm nay tôi vào thử 1 hiệu cắt tóc mới vì tôi không hài lòng với hiệu cũ, nhưng xem ra của hàn này còn tồi tệ hơn".

Người bạn đồng ý : " Đúng, anh nói đúng Mark ạ. Tôi mách anh 1 điều nhé, lần sau khi anh vào hiệu cắt tóc hãy nhìn một lượt bộ tóc của các anh thợ rồi đến chỗ anh chàng có bộ tóc cắt xấu nhất ấy".

"Anh chàng có bộ tóc cắt xấu nhất ư?", Mark nhắc lại, "Thế chẳng hóa ra mình điên ư?".

"Ôi không. Theo anh thì ai cắt bộ tóc ấy. Chắc chắn không phải là anh ta, phải là 1 người thợ khác cắt. Như vậy anh chàng cắt bộ tóc ấy phải cắt kém hơn anh chàng có bộ tóc xấu".



No comments:

Post a Comment